Vezetőként tudjuk, milyen fontos hűséges olvasói bázist fenntartani. A hírlevél küldése nem csupán a levelezésről szól; az emberekkel való kapcsolatok ápolásáról és az olvasók érdeklődésének fenntartásáról is. Azonban, a digitális térben zajló egyre erősödő versenyben fontos hatékony módszereket alkalmazni az olvasók leiratkozásának elkerülésére.
Mielőtt a feliratkozók a leiratkozás (unsubscribe) gombra kattintanának, van néhány fontos szempont, amivel mindez megelőzhető.
Értékes információt írsz az emailben az olvasódnak
A sikeres hírlevél stratégia sarokköve az érték szállítása. Minden emailnek olyannak kell lennie, amelyre az olvasók várnak, mert értéket kínál. Legyen az exkluzív ajánlatok, iparági betekintések vagy szakértői tippek, biztosítsunk minden emailben olyan tartalmat, amely értelmes a célcsoportunknak.
Legyen személyre szabott a tartalom
A személyre szabottság nem csak egy divat; a közötted és az olvasók közötti kapcsolat elmélyítésének az alapja. Már az email marketing első lépéseiben alkalmazzuk a megszemélyesítést, amikor az olvasó nevét behelyettesítjük a szövegbe, tárgymezőbe. De emellett nagyon fontos, hogy az olvasó érdeklődésének megfelelő és izgalmas tartalmat adjunk.
Az email tartalmad személyre szabott, ha:
- Nem a termékedről szolgáltatásodról szóljon, hanem arról, hogyan oldja meg az olvasó problémáit
- Aktuális témákat, problémákat vet fel
- Megegyezésetek szerint tegező vagy magázó is lehet a hírlevél szövege
- Figyelj arra, hogyan reagál az olvasó a leveleidre és ha szükséges változtass az email-ek tartalmán
Küldj híreket, emailt megfelelő gyakorisággal:
Kényes egyensúlyt kell tartanod, mert fenn kell tartanod az olvasók figyelmét – azaz nem írhatsz túl ritkán – másrészt nem írhatsz túl gyakran – amivel elárasztod információval.
Az ütemezettség kulcsfontosságú; legyen szó heti, kétheti vagy havi hírlevelek küldéséről, tartsunk egy meghatározott ütemtervet, amely mind az olvasók, mind velünk egyaránt működik.
Mozgalmas Tárgysorok Készítése
A tárgysor a hírlevelünk első benyomása; ezért kell vonzónak lennie. Az emoji-k, kérdések vagy érdekes állítások kipróbálása felkelti a kíváncsiságot és arra ösztönzi az olvasókat, hogy megnyissák az e-maileket.
Olvasható legyen mobiltelefonon
A mai mobilcentrikus világban elengedhetetlen, hogy hírleveleinket különböző eszközökre optimalizáljuk. A zökkenőmentes mobilélmény javítja az olvashatóságot és növeli az elkötelezettségi mutatókat.
Egyértelmű és Meggyőző Cselekvésre Ösztönzők Alkalmazása
Minden email, minden hír céllal születik. Ha kiküldöd a hírlevelet, nyilván az a minimum célod, hogy elolvassák. Még inkább, hogy cselekvésre bírd az olvasót. Kattintson egy gombra, látogasson meg egy oldalt, hívjon fel, nézzen meg egy videot, vagy vásároljon nálad. Mindezeket összevontan hívjuk Cselekvésre Ösztönző Elemeknek (angolul Call-To-Action items vagy röviden CTA). A jól alkalmazott Cselekvésre Ösztönző tovább lendíti az olvasódat és megteszi azt a lépést, amit elterveztél a hírlevéllel.
Tippek a hatékony hírlevél megvalósításához
Honnan tudhatod, hogy mi az értékes információ egy hírlevélhez?
A mérés kiemelten fontos a hírlevél kampányokban
Mérj! Meglévő olvasóid esetében mindig az adott cikk, adott tartalom mögött helyezz el kattintható linket vagy gombot. A kattintás, mint esemény mérhető, ezzel nyomon tudod követni az olvasóidat.
Ahhoz, hogy eredményeket kaphass, tedd mérhetővé a tartalmat. Használj utm paramétereket a hírlevél kattintható linkjeinek mérésére, amivel a Google Analytics-ben is látni fogod, hogy melyik email hogyan teljesített. Emellett értékes kiegészítő adatokat is kaphatsz
Email olvasási hőtérkép
Nézz utána, hogy az email marketinghez használt szoftverben van-e hírlevél hőtérkép (un. heatmap).
A legjobb szoftverek minden egyes email esetében képesek arra, hogy hőtérképpel is megmutassák, mit olvastak el az olvasóid.
CRM információk
Folyamatosan jegyzeteld a telefonos konzultációkat, kérdéseket a CRM-ed alapján!
A vevőid, érdeklődőid kérdései – ahogy kérdeznek, amire választ várnak – a legnagyobb kincs, amiből értékes hírleveleket készíthetsz
Használj olyan ügyfélszolgálati rendszert, ami képes folyamatosan a tudásbázis vagy az értékes tartalmak mentésére. Rendszeresen elemezd a kérdéseket és a válaszokat
Aktualizált a régebbi tartalmakat hírleveleket
Küldd ki újrahasznosítva a régi tartalmakat. Írd újra az aktuális állapot szerint és publikáld az olvasóid felé.
Hírfigyelő rendszer-versenytárs követés
Használd a Google Alerts funkcióit, nézd meg rendszeresen a Google Trends elemzéseit.
Email küldés gyakoriság beállítása az email marketing rendszeredben
Mérd, hogy adott időszakban mennyi emailt küldtél az adott feliratkozódnak és állíts be erre hírlevél mennyiségi korlátozást. A modern szoftverek képesek arra, hogy adott héten vagy adott hónapban csak egy megadott maximális emailt küldjenek ki.
A modern CRM és hírlevél küldő rendszerek képesek mesterséges intelligencia alapján elemezni azt, hogy az olvasóid mikor, melyik napszakban vagy éppen a hét melyik napján olvassák a hírleveleidet.
A rendszerben be tudod állítani azt is, hogy ne fix időpontban küldjön hírlevelet az olvasódnak, hanem a legjobb megnyitás érdekében akkor, amikor olvasni szokta a leveleit.
Személyre szabott tartalom kialakítása a hírlevélben
- A legtöbb email marketing szoftver alapfunkciója, hogy az olvasó nevét vagy adatát behelyettesíti a szövegbe. Így könnyen tudsz megszemélyesített tartalmat készíteni
- A haladó funkciók közé tartozik a dinamikus email blokk vagy tartalom elhelyezése a levélben. Ha például egy konkrét hírlevél blokk csak a 40 év feletti nőknek szól, akkor egy haladó szoftver képes arra, hogy csak azoknak az olvasóknak jelenítse meg azt a tartalmat, akikről tudja, hogy 40 év felett van.
- A személyre szabott tartalomhoz tartozik, ha a hírleveleidet kategóriákba sorolod. A témakörök, érdeklődési körök bejelölhetőek a hírlevél olvasók részéről, így mindig azt fogod kiküldeni, ami valóban érdekli őket. Ez kiemelten fontos, mert sokszor az egyszerű hírlevél leiratkozás helyett elegendő egy haladó megtartási taktika – megengeded az olvasónak, hogy válasszon az őt érdeklő hírkategóriákból. Így lehet, hogy csak az érdeklődése változik, de nem veszíted el, mint olvasó.
Figyelmet felkeltő tárgysor és un. pre-header beállítás
Nézz utána, hogy az email marketing szoftveredben:
- tárgymezőbe be tudsz-e illeszteni bármilyen adatot pl. az olvasó nevét – un. mezőkód segítségével
- be tudsz-e állítani pre-header szöveget. Ez a szöveg jelenik meg a tárgymező mellett az email mappában. Általában 100-150 karakter hosszú lehet. A legtöbb szoftver az email első 100-150 karakterét helyettesíti be ide. A haladó szoftverekben ezt is testre tudod szabni a még jobb email megnyitási és olvasási eredmények érdekében.
Cselekvésre ösztönzés – linkek és gombok
Fontos, hogy minden hírlevélben legyen célod az üzeneteddel.
Egy teljesen új érdeklődő („hideg érdeklődő”) esetében ne akard rögtön a terméket eladni az első hírleveleddel. Légy türelmes, a meggyőzés folyamata több lépcsőből áll.
A cselekvés sokféle lehet. Például lehet, hogy azt kéred, olvasson el egy új cikket, amit az olvasóidnak írtál. Lehet az is, hogy nézzen meg egy ajánlóvideót, amit az egyik vevőt készített. Olvasson el egy hasznos termék értékelést. A cselekvést kérheted úgy, hogy linkre kattintson a szövegben, vagy úgy, hogy egy gombot helyezel el a szövegben. Ekkor figyelj arra, hogy a gomb szövege legyen egyértelmű.
Gomb és beillesztett link mérésre paraméterezve
Az email marketing alapja a mérés. Ne felejts el megkövetelni (ha nem te csinálod) illetve elvégezni (ha te állítod be) a Google méréshez szükséges paramétereket. Ezek az un. utm paraméterek.
Gomb és beillesztett link mérése ZOHO SalesIQ paraméterrel
Ha ZOHO CRM-et vagy ZOHO Campaigns-t használsz, akkor fontos, hogy a megnyitások és a weboldal látogatások jobb nyomon követése miatt illessz be ZOHO SalesIQ nyomon követéssel kompatibilis linket.
Erről később részletebben is írunk majd
További hasznos tudnivalók:
Ha folyamatosan összekeverednek az email-es üzenetek a cégedben, olvasd el ezt az útmutatót: